Tričko (v angličtine T-shirt) je vrchná časť oblečenia, v dnešnej dobe prevažne vyrábaná z bavlny. V súčastnosti je tričko široko používané ako v práci, tak aj doma a väčšina z nás si bez neho nevie predstaviť svoj šatník. Ešte relatívne nedávno však tomu tak nebolo. Tričko v moderných dejinách používala zväčša chudobná robotnícka vrstva. Koncom 19. storočia si zvykli robotníci prestrihnúť svoje pyžamo a vrchnú časť nosiť v teplých mesiacoch do práca. Oproti vtedy všadeprítomnej košeli malo toto provizórne tričko mnohé výhody, ako lepšiu vzdušnosť a savosť potu. Preto bolo veľmi obľúbené najmä vo fyzicky náročných povolaniach, akým bolo baníctvo.
Čoskoro sa biele tričko začalo oficiálne používať ako súčasť uniformy v námorníctve U.S.A. Netrvalo však dlho a tento pohodlný a užitočný kus oblečenia si prerazil cestu nielen do poľnohospodárstva, ale aj do iných pracovných odvetví. Tričko bolo koniec koncov príjemné na nosenie, ľahko sa čistilo a bolo lacné. Vďaka týmto výhodám si ho obľúbila ja mužská časť mládeže, ktorá ich začala nosiť v rôznych farbách a vzoroch.
Najväčší „boom“ však tričká zažili v 50. rokoch 20. storočia, vďaka americkej kinematografii. Po odvysielaní filmu Električka zvaná túžba, v ktorom Marlon Brando stvárnil hlavnú postavu oblečenú prevažne v tričku, sa raketovo zvýšil dopyt po tomto oblečení. Veľkej obľube sa tešilo tričko najmä medzi mladými mužmi, ktorí sa svojmu filmovému idolu chceli podobať. Tričko sa postupne stalo akceptovanou časťou odevu v širokej spoločnosti a nie len ako pracovný odev, či rebelský výstrelok mládeže.
Viaceré spoločnosti čoskoro zistili, že obľúbené tričká sú skvelá príležitosť na propagáciu svojich produktov. Americké spoločnosti, ako Disney, či Coca-Cola začali na ne tlačiť potlače svojich produktov. Spustili tak novú éru reklamy na odevoch, ktorú si čoskoro osvojili viaceré reklamné agentúry, hudobné kapely, či dokonca politici v ich predvolebných kampaniach.
S potlačou as tričká premenili na kus odevu, ktorý dokázal prezentovať názor, či životný postoj svojho nositeľa. Hlavne medzi mládežou sa roztrhlo vrece s tričkami potlačenými rôznymi rebelskými frázami, či vtipnými nápismi.
V dnešných dňoch sú už tričká považované za neodmysliteľnú súčasť našej doby. Nosia ich ľudia naprieč celým svetom, každej vekovej kategórie, či spoločenskej vrstvy. Rebelské frázy už nenosí len mládež, ale aj ich starý otcovia. Voľné, či farebné tričká už nenosia len muži, ale aj ženy a deti. Nosíme ich doma, v práci, ale aj v spoločnosti. Nosíme ich, pretože ich milujeme.